Zmienne warunki atmosferyczne (różnice temperatur, opady, promieniowanie UV), sprawiają, że nawet nowe konstrukcje stalowe są narażone na szybki rozwój korozji. W związku z tym, przed rozpoczęciem użytkowania bardzo ważne jest odpowiednie i w miarę szybkie przygotowanie antykorozyjne nowej konstrukcji stalowej, wykorzystując farby antykorozyjne o krótkim czasie schnięcia. Proponujemy szybkoschnący, wysoko wytrzymały i bardzo uniwersalny system przeznaczony do zabezpieczania konstrukcji stalowej. Przeczytaj poniższą poradę i zobacz jakie to proste!
Spis treści:
1. Przygotowanie podłoża
2. Malowanie
3. Uwagi techniczne
- 3.1. Odpowiednia grubość powłoki = długotrwałe zabezpieczenie
- 3.2. Trudne miejsca do pokrycia
- 3.3. Narzędzia do aplikacji
- 3.4. Warunki atmosferyczne
Konstrukcja stalowa przed zabezpieczeniem
Konstrukcja stalowa zabezpieczona farbą antykorozyjną Monoguard
Zobacz film: „Antykorozja – 6h pracy – 15 lat trwałości.”
Do przykładowej drobnej pracy zastosowaliśmy farbę, która umożliwia stworzenie w 1 dzień, trwałej, wysoce wytrzymałej (oczekiwana trwałość 15-25 lat) powłoki antykorozyjnej (odporna na 1000 godzin testu solnego!). Farba sprawdza się zarówno w środowisku miejskim, przemysłowym jak i morskim. (C3, C4, C5).
Doskonała przyczepność:
do różnych metali gwarantuje wysoką skuteczność oraz uniwersalność. Dzięki tak dobrej przyczepności, farba może być stosowana zarówno jako podkład, jak i nawierzchnia.
Doskonała ochrona przed korozją:
unikalna formuła, pozwala na uzyskanie długoletniego zabezpieczenia w ciężkim środowisku przemysłowym i morskim (C5).
Długoletnia ochrona:
możliwość uzyskania długotrwałego (15-25 lat) zabezpieczenia. Dzięki bardzo wysokiej przyczepności i odporności na warunki zewnętrzne, farba nie łuszczy się i nie odspaja z upływem czasu.
Farba antykorozyjna Monoguard zapewnia zabezpieczenie antykorozyjne porównywalne z dwuskładnikowymi systemami epoksydowymi, poliuretanowymi i cynkowaniem. W tym wypadku jednak aplikacja jest dużo szybsza, łatwiejsza i bardziej efektywna. Pracę widoczną na zdjęciach wykonaliśmy w 6 godzin.
1. Przygotowanie podłoża
Piaskowanie podłoża nie jest wymagane. Należy jednak zwrócić uwagę, aby bardzo dokładnie odtłuścić stal. Nowa stal z reguły jest tłusta, a do tłustych podłoży farby nie przywierają. Do odtłuszczania używamy wody z detergentem np. płynem do mycia naczyń. Nie zalecamy stosowania benzyn, które mogą nie rozpuścić całego tłuszczu.
Następnie całość spłukujemy obficie wodą, aby pozbyć się resztek detergentu. Malowany element był bardzo zabrudzony. Dlatego niezbędne było wykonanie dwukrotnego mycia.
Przy większych pracach najefektywniejszą metodą jest mycie za pomocą myjki ciśnieniowej z rotacyjną dyszą pod ciśnieniem min. 300 barów. Użycie tego sposobu umożliwia usunięcie luźnej rdzy oraz luźnych powłok malarskich. Pozostawia podłoże czyste, stabilne, gotowe do malowania.
Przed aplikacją farby podłoże musi dobrze wyschnąć.
2. Malowanie
Do malowania używamy ręcznego napędu hydrodynamicznego Graco, ponieważ zależy nam na szybkiej aplikacji, nałożeniu grubych warstw oraz najlepszym efekcie estetycznym.
Barierkę malujemy farbą antykorozyjna Monoguard. Produkt bazuje na akrylu nowej generacji. Farba jest szybkoschnąca (wysoka produktywność), łatwa i bezpieczna w użyciu (jednoskładnikowa, wodorozcieńczalna). Ponadto Monoguard cechuje duża uniwersalność, dzięki czemu może być aplikowana bezpośrednio na wiele podłoży metalowych (stal, żeliwo, stal galwanizowaną, stal nierdzewną, uszorstnione aluminium itp.). Farbę dokładnie mieszamy przed użyciem.
Aplikujemy pierwszą warstwę farby Monoguard w kolorze czerwonym przy wydajności 5,5 m² z litra. Pozwalamy farbie wyschnąć.
Przy ładnej pogodzie po 2 godzinach aplikujemy drugą powłokę Monoguard w kolorze białym. Warstwy malujemy kontrastowym kolorem. Jest to prosty sposób dający pewność, iż nałożymy odpowiednio grubą powłokę farby. Wydajność drugiej warstwy to również 5,5m2 z litra.
Podczas malowania zwracamy uwagę, aby przy każdej warstwie farba na stal Monoguard stosowana była do zalecanej dla tej pracy wydajności 5,5 m² z litra. Dzięki temu uzyskujemy zalecaną przez producenta grubość powłoki i tym samym długotrwałe zabezpieczenie. Pamiętajmy, że w antykorozji nie ma dróg na skróty. Jeżeli zabezpieczenie ma być trwałe, to musi być odpowiednio grube.
Pozwalamy całości wyschnąć.
Zabezpieczenie antykorozyjne gotowe. Trwałe na wiele lat.
3. Uwagi techniczne
Na naszej drobnej pracy pokazujemy, że malowanie farbą antykorozyjną Monoguard przy użyciu natrysku hydrodynamicznego jest bardzo łatwe i szybkie. Praca na zdjęciach nie była wykonywana przez profesjonalnego malarza, a mimo to osiągnięty efekt jest bardzo satysfakcjonujący.
Aby jednak zabezpieczenie było skuteczne, należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów:
3.1. Odpowiednia grubość powłoki = długotrwałe zabezpieczenie
Samo pokrycie kolorem to mało. W kartach technicznych producenci farb antykorozyjnych określają wymaganą grubość suchej powłoki dla danego środowiska.