Rdza od zawsze jest sporym problemem dla właścicieli samochodów. Spotykamy się z nią nie tylko w starszych samochodach. Nowe samochody mają fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne jednak i one po jakimś czasie przestają spełniać swoją funkcję. W dzisiejszym artykule omówimy sposób zabezpieczenia podwozia samochodu przed rdzą.
Z pewnością w naszym klimacie auta są szczególnie narażone na działanie korozji. Zimą samochody często mają styczność z wodą, solą i środkami rozpuszczającymi lód, a taka mieszanka znacznie przyspiesza procesy korozji. Dodatkowo zbrylony lód, drobne kamienie powodujące uszkodzenia i pęknięcia fabrycznej ochrony antykorozyjnej podwozia. Gdy wilgoć dostanie się do niezabezpieczonego metalu powstanie pierwsze ognisko rdzy. A stąd już prosta droga do zniszczenia podwozia i powstania kosztownych i trudnych do usunięcia szkód.
Podwozie zabezpieczone farbą antykorozyjną Elastometal.
Jak zabezpieczyć auto przed rdzą?
Bardzo ważne jest aby ochronę antykorozyjną samochodu zacząć jak najwcześniej. Najlepiej jeszcze zanim pojawi się korozja. Jednak jeżeli już pojawiły się pierwsze ogniska rdzy sytuacja nie jest beznadziejna. Najważniejsza w tym wypadku jest odpowiednia powłoka antykorozyjna, która powstrzyma dalszy rozwój ognisk rdzy.
Jak nałożyć powłokę antykorozyjną?
Aby powłoka antykorozyjna była skuteczna, musi być szczelna i gruba ale także elastyczna, dzięki czemu nie będzie pękać oraz uniemożliwi ponowny kontakt podwozia z wodą i powietrzem, przez co rdza nie będzie się rozwijać. Taką powłokę możemy także zastosować na istniejące ogniska rdzy, bez konieczności piaskowania – odcinając tlen i wodę od ogniska rdzy, zapobiegniemy jej dalszemu rozwojowi.
Jako powłokę antykorozyjną polecamy zastosowanie farby na rdzę Elastometal. Zastosowanie powłoki antykorozyjnej Elastometal jako zabezpieczenia wcześniej wyczyszczonego podwozia jest bardzo proste.
1. Przygotowanie podwozia
Podłoże należy oczyścić mechanicznie (np. szczotką) z wszelkiej luźnej korozji i luźnych powłok malarskich. Następnie należy zmyć podłoże ciepłą wodą z detergentem (np. płyn do mycia naczyń) w celu pozbycia się tłuszczu a następnie bardzo dokładnie i obficie spłukać wodą – aby pozbyć się resztek detergentu. Pozwalamy powierzchni porządnie wyschnąć.
Jednak dla najlepszych efektów zalecamy zmycie podłoża za pomocą myjki ciśnieniowej, pod ciśnieniem minimum 300 barów. Jest to najskuteczniejsza metoda przygotowania podłoża.
Uwaga! Do czyszczenia nie zalecamy używania rozpuszczalników.
Przed nałożeniem powłoki antykorozyjnej podwozie należy dokładnie wyczyścić.
2. Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Przed aplikacją farbę na rdzę Elastometal należy dokładnie wymieszać. Produkt jest gotowy do użycia, nie wymaga rozcieńczenia. Farbę należy nanosić pędzlem w 3 warstwach przy zużyciu ok. 250 g/m².
Istnieje również możliwość aplikacji farbę na rdzę Elastometal za pomocą natrysku bezpowietrznego.
Do aplikacji farby Elastometal przy użyciu natrysku bezpowietrznego zalecamy następujące dysze:
- dysza 17 dla wykonawców znających produkt,
- dysza 15 dla wykonawców zaczynających pracować na produkcie.
Ze względu na bardzo wysoką gęstość, farba Elastometal nie jest przeznaczona pod aplikację natryskiem powietrznym.
Podczas aplikacji należy zwrócić szczególną uwagę na miejsca skorodowane oraz trudno dostępne, w których może się zatrzymywać woda.
Uwagi:
W wilgotnych i chłodnych warunkach zalecane jest odczekanie 24 godzin pomiędzy aplikacją kolejnych powłok. Wysychanie farby na rdzę Elastometal zależy od temperatury, wilgotności i wiatru. W warunkach szybkiego schnięcia jest możliwe nałożenie dwóch powłok w jeden dzień – po upływie min. 3 godzin.
Elastometal posiada bardzo dużą siłę krycia, dlatego w celu ułatwienia aplikacji odpowiednio grubej powłoki zalecamy aplikowanie produktu w kontrastowych kolorach.
Pierwsza warstwa Elastometal.
Druga warstwa Elastometal w kontrastowym kolorze.
Podwodzie zabezpieczone powłoką antykorozyjną Elastometal nałożoną pędzlem.
Takie zabezpieczenie podwozia z pewnością powstrzyma rozwój korozji i pozwoli na wydłużenie czasu eksploatacji samochodu. W razie jakichkolwiek pytań lub uwag, zachęcamy do podzielenia się nimi w komentarzach oraz zapraszamy do kontaktu.
Zobacz także film : „Malowanie skorodowanej stali w warunkach przemysłowych. Bez piaskowania.”
Polecane produkty
Elastyczna farba antykorozyjna Elastometal
Witam Czy jako podkład można dać np. burnoxa a potem waszą farbę.
Szanowny Panie,
Odpowiedź przesłaliśmy mailowo.
witam
1. Czy mogę zastosować ten produkt jako warstwę nawierzchniowy na podkład reaktywny Corina mam tym pomalowane elementy skorodowane?
2. Czy Elastometal mogę nakładać na stary baranek(w nadkolach) i lakier samochodowy (na progach)?
Szanowny Panie,
Odpowiedź przesłaliśmy mailowo.
witam mam dość mocno zkorodowane podwozie w wv t4 samochód dość długo stał jest szansa uratować podwozie jakimś środkiem
Szanowny Panie,
Odpowiedź przesłaliśmy mailowo.
Po oczyszczeniu z luźnej rdzy, luźnych elementów, odtłuszczeniu, na czyste i suche podłoże można aplikować farbę Elastometal. Odpowiednio gruba powłoka pozwoli uzyskać odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne. W razie pytań, prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny: sm@noxan.pl +48 519 707 073
A jak to wygląda z wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne kamyki lód piasek? Czy taka farba wytrzyma czy położyć jeszcze na to coś grubszego? Np klasycznego baranka?
Dzień dobry,
Jest to farba elastomerowa, bardzo elastyczna, jednak przez to również jest dosyć miękka. Aby dodatkowo wzmocnić farbę można zastosować dodatkową warstwę dwuskładnikowego lakieru poliuretanowego Hydrograff HP. Można również we własnym zakresie sprawdzić jak na farbie Elastometal zachowa się tzw. „baranek” – niektórzy klienci decydują się na tego typu wykończenie.
Witam, a co np z Monoguard, czy poza wyglądem jest bardziej odporna na uderzenia, wypiaskowanie? Jakie są różnice w stosunku do elastometalu poza wyglądem i 2x wyższą ceną?
Szanowny Panie,
Odpowiedź przesłaliśmy mailowo.
Używałem kiedyś produktu noxan do malowania dachu i rewelacja bez piaskowania skrobania po 4 latach farba się trzyma na na starym ocynku.Została mi jedna puszka i spróbuje użyć jej jako konserwacja konsystencja silikonu.
Na zdjeciu wyglada jakby zabezpieczona byly furmanka a nie nowoczesne auto. I nie wyglada w ogole na profesjonalna prace. Przewodow gumowych tez sie nie maluje tylko spryskuje np. WD40 zeby przywrocic troche elastycznosci tym gumom.
Być może podwozie na zdjęciu nie wygląda na podwozie nowoczesnego samochodu, bo nie jest to nowoczesny samochód. Z kolei zaciągi na powierzchni są widoczne, ponieważ farba jest gęsta i nie jest możliwe idealne rozprowadzenie przy użyciu pędzla. Ale dzięki tej gęstości nie spływa, możliwa jest aplikacja grubych powłok. Aby uzyskać gładkie wykończenie należałoby użyć napędu hydrodynamicznego.
Czytam sobie o zabezpieczeniach antykorozyjnych i co tu widzę ? WD-40 na gumowe przewody ? Kolego, chyba żartujesz ? Przecież uszkodzisz sobie tym przewody. One miękną, bo się rozuszczają. Dobrze, że wewnątrz jest rdzeń odporny na to dziadostwo jakim jest WD-40. Radzę po prostu zmienić przewody.