Farba do odnowy skorodowanych mostów - antykorozyjne, elastyczne zabezpieczenie

Elastometal farba do mostów i słupów wysokiego napięcia

Farba do odnowy mostów i słupów wysokiego napięcia Elastometal to wysokiej jakości, nowoczesna farba antykorozyjna. Dzięki wysokiej jakości pigmentom antykorozyjnym oraz dużej elastyczności (> 200%) farba tworzy wodoszczelną powłokę, która ogranicza dostęp powietrza i wilgoci do podłoża i trwale zatrzymuje rozwój korozji - także jeżeli stosujemy farbę prosto na rdzę.

Formuła farby do mostów Elastometal opiera się na kopolimerze styrenowo-akrylowym i fosforanie cynku. Jest to system wysoko wytrzymały, grubopowłokowy, trwale elastyczny, odpowiedni do stosowania na mocno skorodowaną stal wystawioną na ciężkie warunki przemysłowe i morskie (do C5i/C5m).

Farba posiada doskonałą przyczepność do większości podłoży. Przed aplikacją nie wymaga piaskowania podłoża. Wystarczy jedynie minimalne przygotowanie powierzchni (St2 lub Sa2).

Farba antykorozyjna do mostów oraz słupów wysokiego napięcia Elastometal jest produktem wodorozcieńczalnym oraz jednosładnikowym. Może być używana jako nawierzchnia oraz farba podkładowa. Posiada niską zawartość LZO oraz jest łatwa w aplikacji (może być aplikowana jednocześnie na duże płaty stali, także skorodowanej). Dzięki odporności na promienie UV i niekorzystne warunki pogodowowe farba nie żółknie, nie kreduje, nie pęka i nie łuszczy się. Idealnie sprawdza się jako zabezpieczenie mostów i słupów wysokiego napięcia.

Dodatkowo farba jest niepalna, tworzy powłokę nierozprzestrzeniającą ognia PN-EN 13501-5:2016 metoda 1 Broof(t1). Jest także odpowiednia do stosowania w branży spożywczej (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością) - atest higieniczny PZH.

Zabezpieczenie antykorozyjne słupów wysokiego napięcia Ochrona antykorozyjna do odnowy mostów

Farba do mostów i słupów wysokiego napięcia - doskonała ochrona przed korozją

Przedstawiamy podstawowe cechy farby do odnowy mostów i słupów Elastometal odróżniające ją od innych farb antykorozyjnych. Poniższe właściwości sprawiają, że Elastometal to doskonały system renowacyjny.

Farba do skorodowanych mostów wysokiej jakości

Doskonała ochrona
przed korozją

Unikalna formuła, pozwala na uzyskanie długoletniego zabezpieczenia (15 - 25 lat) w agresywnej atmosferze przemysłowej i morskiej (C5 High).
Test solny 1440h+.

Farba do mostów wysoce elastyczna

Trwała elastyczność (>200%)

Odporna na drgania, ugięcia, uderzenia. Nie pęka i nie łuszczy się. Idealnie nadaje się do miejsc, gdzie występuje kurczenie i rozkurczanie powierzchni metalowych na skutek oddziaływań termicznych lub sprężystych.

Farba do mostów wodoszczelna

Właściwości uszczelniające

Farba tworzy nieprzepuszczalną powłokę dla wilgoci i powietrza. Bez dostępu wilgoci i powietrza - zatrzymujemy rozwój rdzy na mostach, słupach. Dodatkowo wraz z włókniną wzmacniającą farba tworzy membranę wodoszczelną.

  • Piaskowanie nie jest wymagane - Elastometal może być nakładany bezpośrednio na oczyszczone zardzewiałe podłoża lub dobrze przylegające stare powłoki malarskie, co wydatnie wpływa na zmniejszenie kosztów i czasu przestoju.
  • Przyczepność do zróżnicowanych podłoży - farba może być aplikowana bezpośrednio na skorodowaną i czystą stal, żeliwo, sezonowany ocynk, starą patynowaną, oksydowaną miedź, stare powłoki malarskie. W przypadku ocynku młodszego niż 1 rok, aluminium, stali nierdzewnej, nowej miedzi oraz ołowiu zalecamy użyć gruntu na aluminium i inne gładkie podłoża Multiprim.
  • Długoletnia żywotność - udowodniona w testach (CORI) wytrzymałość porównywalna z systemami cynkowymi, epoksydowymi, poliuretanowymi nakładanymi na niezardzewiałą stal. Możliwość uzyskania 10-letniej rękojmi producenta na zabezpieczenie antykorozyjne *.
  • Trwałość w warunkach zewnętrznych - wysoka odporność na UV; bardzo wysoka odporność na warunki atmosferyczne, słoną wodę i większość substancji chemicznych znajdujących się atmosferze.
  • Odporność na temperaturę 80oC w suchym środowisku.
  • Łączy właściwości podkładu oraz nawierzchni - łatwy w użyciu jednoskładnikowy produkt antykorozyjny, który z reguły nie wymaga dodatkowych gruntów lub nawierzchni dla długotrwałej ochrony.
  • Przyjazna dla zdrowia i środowiska - farba na mosty i słupy wysokiego napięcia Elastometal jest wodorozcieńczalna, posiada niską zawartość substancji lotnych (8 g/l).
  • Farba niepalna, powłoka nierozprzestrzeniająca ognia - Elastometal jest niepalny podczas i po aplikacji. Raport Klasyfikacyjny ITB - Broof(t1) - PN-EN 13501-5:2016 metoda 1.
  • Suchy upadek nadmiernego rozprysku materiału - przy aplikacji napędem hydrodynamicznym, pracy na wysokich konstrukcjach, przy dobrych warunkach schnięcia nadmierny rozprysk farby Elastometal zmienia się w suchy pył, zanim dotknie ziemi. Pomaga to ograniczyć ryzyko pomalowania okolicznych obiektów oraz ułatwia sprzątanie po zakończeniu pracy. Więcej informacji - sprawdź FAQ.
  • Wysoka tiksotropia - Nie zacieka, możliwe nakładanie w grubych warstwach, doskonałe pokrycie krawędzi.
  • Odpowiednia dla przemysłu spożywczego - jako zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji, okładzin (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością) - atest PZH.
Farba do odnowy mostów Farba na most antykorozyjna Powłoka antykorozyjna do mostów

Test solny 1440 h - odporność farby Elastometal na rozwój korozji

Aplikując 350 mikrometrów farby do mostów, słupów Elastometal na stal, także zardzewiałą, uzyskujemy jedną z najtrwalszych ochron przed korozją. Oczekiwana trwałość systemu to od 15 do 25 lat.

Trwałość porównywalna z systemami epoksydowymi, poliuretanowymi lub cynkowaniem. Jednak aplikacja jest dużo łatwiejsza i tańsza. W przypadku farby na mosty Elastometal nie jest wymagane wypiaskowanie podłoża. Wystarczy wyczyszczenie do stopnia St2 lub Sa2, najlepiej za pomocą myjki ciśnieniowej (więcej inf. patrz NZP).

Elastometal - test solny 1440 h

Test solny 1440 h - Elastometal
powłoka 350 μm

Po 1440 h testu solnego farba do mostów Elastometal pozostaje nienaruszona. Nawet w okolicach nacięcia rdza nie rozwija się pod powłoką farby Elastometal.

Cena
Farba do mostów, słupów Elastometal

od 38,00 zł netto/m²
dla C5i;C5m

Farba do mostów, słupów Elastometal

Opakowania

Cena kolorów bez dopłaty:

25 kg
1469,85 zł brutto / 1195,00 zł netto Kolory w najlepszej cenie
25 kg
1537,50 zł brutto / 1250,00 zł netto
5 kg
350,55 zł brutto / 285,00 zł netto
1 kg
77,00 zł brutto / 62,60 zł netto

Kolor

Zużycie

  • aplikacja wałkiem/pędzlem 250 g/m² na warstwę
  • aplikacja napędem hydrodynamicznym 400 g/m² na warstwę

Wykończenie

  • satyna
Most zabezpieczony przed korozją Słup wysokiego napięcia zabezpieczony przed korozją Ochrona antykorozyjna mostu

Systemy na skorodowane mosty i słupy Elastometal

Elastometal to doskonały system dla renowacji skorodowanych mostów oraz słupów wysokiego napięcia. Możliwość aplikacji na rdzę, bez piaskowania bardzo obniża koszty przygotowania powierzchni. Jednak, aby powłoki były trwałe przez lata, należy aplikować je w odpowiedniej grubości. W przypadku systemów 350+ μm możliwe jest uzyskanie 10-letniej rękojmi producenta na zabezpieczenie antykorozyjne *.

Obydwa poniższe systemy zapewniają bardzo dobrą ochronę antykorozyjną. Drugi proponowany system zapewnia bardziej estetyczne wykończenie dzięki zastosowaniu Metal Unicoat jako powłoki ostatecznej.

System antykorozyjny

Środowisko: System: Koszt:
do C5i; C5m:
agresywne przemysłowe
morskie
sucha powłoka: 350+ μm

2 x 400 g/m2 Elastometal
od 38,00 zł netto za m2

System antykorozyjny, estetyczne wykończenie

Środowisko: System: Koszt:
do C5i; C5m:
agresywne przemysłowe
morskie
sucha powłoka: 350+ μm

2 x 300 g Elastometal + 5 m2/l Metal Unicoat
od 40,00 zł netto za m2

Karty, raporty, certyfikaty, testy

Karty:

Certyfikaty:

  • Właściwości antykorozyjne:
    • Raport z testu CoRI - Coatings Research Institute - Limelette - Belgia ES-020611.b z 14.06.2002 - właściwości antykorozyjne, odporność chemiczna, na temperaturę etc.
  • Farba niepalna, powłoka nierozprzestrzeniająca ognia:
    • Raport Klasyfikacyjny ITB w zakresie odporności na oddziaływanie ognia zewnętrznego dachu pokrytego powłoką malarską RD-Elastometal zgodnie z PN-EN 13501-5:2016 metoda 1 klasyfikuje przekrycie dachowe jako nierozprzestrzeniające ogień (NRO). Układ dachowy z blachy stalowej o gr. 1 mm zabezpieczony niepalną powłoką RD-Elastometal (350 um) w ilości 800 g/m2 został sklasyfikowany w zakresie zachowania na oddziaływanie ognia zewnętrznego - Broof(t1). Klasyfikacja reakcji na ogień zewnętrzny dla dachów jest również kryterium klasyfikacji elementów dachowych w zakresie rozprzestrzeniania ognia. Zadeklarowana klasa reakcji na działanie ognia zewnętrznego Broof(t1) klasyfikuje przekrycie dachowe jako nierozprzestrzeniające ogień (NRO), zgodnie z załącznikiem 3 do Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Certyfikat: wersja polska | wersja angielska).
    • Raport z testu Commercial Testing Company - Dalton - USA nr 04-12152 z 13.12.2004 - materiał niepalny
  • Inne właściwości:
    • Raport z testu Uniwersytetu w Gent – Belgia nr 6987 z 11.09.2002 – zdatny do użycia w przemyśle spożywczym
    • Atest higieniczny PZH – odpowiedni dla branży spożywczej jako zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowych, okładzin (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością)
Farba na mosty, słupy Elastometal - dokumentacja techniczna

Referencje - wybrane prace antykorozyjne 1000 m2+

Poniżej przedstawiamy skróconą, przykładową listę referencyjną konstrukcji zabezpieczonych farbą do mostów i słupów Elastometal.

Pełna lista referencyjna w wersji do pobrania jest dostępna tutaj. Elastometal - referencje zabezpieczenia antykorozyjnego

Polska
Miejsce Zabezpieczenie Powierzchnia [m2] Produkt Data
Bukowice, Brzeg Dolny - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 5 000 Elastometal 2023
Gdańsk - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 5 000 Elastometal 2023
Łódź - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 1 350 Elastometal 2023
Nowy Sącz - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 1 250 Elastometal 2023
Środa Wielkopolska - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne silosów 1 050 Elastometal 2023
Gdańsk - Polska Zabezpieczenie ścianek szczelnych 750 Elastometal 2023
Katowice - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 10 500 Elastometal 2021 - 2022
Czechowice-Dziedzice - Polska Antykorozja rurociągów 5 000 Elastometal 2021 - 2022
Chełmek - Polska Antykorozja rurociągów 3 400 Elastometal 2021 - 2022
Chorzów - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 1 400 Elastometal 2022
Suchy Las - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 1 350 Elastometal 2022
Czempiń - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 3 500 Elastometal 2021
Wrocław - Polska Dachy metalowe - uszczelnienie 2 600 Elastometal 2021
Dobczyce - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 6 300 Elastometal 2020 - 2021
Jaworzno - Polska Konstrukcje stalowe 2 000 Elastometal 2020
Wasilków - Polska Dachy stalowe - zabezpieczenie antykorozyjne 2 500 Elastometal 2020
Mysłowice - Polska Konstrukcje stalowe 2 400 Elastometal 2019
Legnica - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 2 600 Elastometal + włóknina wzmacniająca 2018
Bełchatów - Polska Zbiorniki - płaszcze zewnętrzne 830 Elastometal + Metal Unicoat 2018
Bolechowo - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 2 500 Elastometal + włóknina wzmacniająca 2017
Lubawka - Polska Konstrukcje stalowe 2 200 Elastometal 2017-2019
Słupsk - Polska Elewacje - blachy powlekane 2 700 Elastometal + Metal Unicoat 2017
Warszawa - Polska Kontenery 2 000 Elastometal + Metal Unicoat 2016
Ozimek - Polska Larseny budowlane 4 500 Elastometal 2016
Warszawa - Polska Kontenery 2 000 Elastometal + Metal Unicoat 2016
Krosno - Polska Dachy stalowe - antykorozja 4 200 Elastometal + Metal Unicoat 2016
Mikołajów - Polska Konstrukcje stalowe 2 000 Elastometal 2015
Piaseczno k. Warszawy - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 3 400 Elastometal 2015
Poznań - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 3 800 Elastometal 2015
Starachowice - Polska Dachy stalowe - antykorozja 1 000 Elastometal 2015
Warszawa - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 1 400 Elastometal + włóknina wzmacniająca 2014
Rzeszów - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 2 500 Elastometal + włóknina wzmacniająca 2013
Nowy Tomyśl - Polska Dachy stalowe - antykorozja 2 000 Elastometal 2011
Świat
Inwestor Miejsce Zabezpieczenie Powierzchnia [m2] Produkt Data
Most Vilsund Dania Most samochodowy 17 000 Elastometal 2012-2013
Most Limfjords Dania Most samochodowy 35 000 Elastometal 2009-2010
Most Grotebelt Dania Stalowy most 25 000 Elastometal 2003 - 2005
Most Storstrøm Dania Most kolejowy i samochodowy 120 000 Elastometal 1999 - 2011
Most Maalgate Południowa Afryka Most 16 000 Elastometal 2009
Halatra - Houthalen Helchteren - Belgia Okładziny metalowe 3 000 Elastometal + Metal Unicoat 2007
O'Neill Building Szósta Aleja - Nowy Jork – USA Metalowa ściana 25 000 Elastometal 2007
Carlsberg Dania Stalowy most 3 500 Elastometal 2006
Key West Naval Base Floryda - Usa Metalowa ściana 30 000 Elastometal 2006
Mitsubishi Material LTD Gifu Prefecture - Japonia Stalowe maszty 3 400 Elastometal 2005
Stadion Yankee Nowy Jork - USA Dachy stalowe 7 000 Elastometal 2005
Park Slope Armory Brooklyn - Nowy Jork - Usa Metalowe ściany - dachy 50 000 Elastometal 2005
Canon LTD Ibaraki - Japonia Metalowe ściany - dachy 5 400 Elastometal 2004
Seiku Railway Kotei - Japonia Metalowe ściany - dachy 23 000 Elastometal 2004
Pabco CO LTD Kanagawa - Japonia Metalowe ściany - dachy 21 000 Elastometal 2003

Elastometal jako powłoka antykorozyjna i uszczelniająca

Farba antykorozyjna Elastometal pozostaje bardzo elastyczna po wyschnięciu. Ta szczególna cecha pozwala na podążanie powłoki za deformacjami metalowego podłoża wynikającymi ze zmian temperatury, także w obszarze łączeń blach. Dzięki temu Elastometal wraz z włókniną wzmacniającą tworzy wodoszczelną, wysoce elastyczną (> 200%), trwałą (15 - 25 lat), bezspoinową membranę. Wszelkie informacje na temat uszczelniania dachów metalowych znajdą Państwo na poniższej stronie.

Farba antykorozyjna uszczelniająca Farba prosto na rdzę Antykorozyjna farba uszczelniająca Trwała farba antykorozyjna

Uszczelnienie dachu z tzw. płyty obornickiej - Poznań: czyszczenie + nałożenie włókniny wzmacniającej na łączenia płyt i miejsca przedziurawione + aplikacja pędzlem 1,5 kg Elastometal na miejsca uszczelniane + malowanie całego dachu napędem hydrodynamicznym 500-800 g Elastometal na m2.

Uwagi dot. aplikacji:

Narzędzia:

  • Aplikacja wałkiem lub pędzlem - Elastometal jest bardzo gęstą farbą i tworzy fakturę przy aplikacji wałkiem lub pędzlem. Więcej informacji - patrz NZP.

Pędzle profesjonalne do farb
  • Aplikacja napędem hydrodynamicznym - umożliwia uzyskanie estetycznego wykończenia i szybką aplikację powłoki antykorozyjnej.
Napęd hydrodynamiczny

Elastometal vs. systemy epoksydowo-poliuretanowe

Trwałość farby Elastometal jest porównywalna z systemami epoksydowymi, poliuretanowymi lub cynkowaniem. Jednak aplikacja jest dużo łatwiejsza i tańsza.

Farba Elastometal vs farby epoksydowe

Szybkość aplikacji - aplikacja w 1-2 dni

Elastometal: Systemy epoksydowe / poliuretanowe:
system 2 powłokowy system 3 powłokowy
prosto na rdzę wymagane piaskowanie

Łatwość aplikacji

Elastometal: Systemy epoksydowe / poliuretanowe:
podkład i nawierzchnia w jednym podkład, międzywarstwa, nawierzchnia
jednoskładnikowy = brak strat farby wymagane mieszanie składnika A i B
Emisja LZO

Farba do renowacji mostów, słupów Elastometal

Zawartość Lotnych Związków Organicznych (LZO/VOC) - 8 g/l

Informacja o poziomie emisji oparów (LZO/VOC) podczas aplikacji i do czasu pełnego utwardzenia farby.
Poziomy emisji od A+ (bardzo niski) do C (wysoki).
Dodatkowe informacje na temat Lotnych Związków Organicznych.
LEED

Niskoemisyjne materiały dla budynków poddanych certyfikacji LEED

Produkt spełnia wymagania LEED 2009 i LEED v4 w zakresie zawartości lotnych związków organicznych.

Produkt nie został przebadany zgodnie z LEED v4 w zakresie emisji lotnych związków organicznych po 28 dniach.

LEED

Zgodność z Czerwoną Listą

Produkt nie zawiera substancji chemicznych określonych w Red List, Living Building Challenge v3.0.

Logo Noxan

Farba antykorozyjna na mosty, słupy wysokiego napięcia Elastometal Najczęściej zadawane pytania

Jak przygotować zardzewiałą stal do malowania?

Należy przygotować podłoże do stopnia St2 lub Sa2. Na powierzchni nie może być oleju, smaru, pyłu, słabo przylegającej rdzy lub zendry, luźnych powłok malarskich i obcych zanieczyszczeń. Podłoże można przygotować z użyciem narzędzi ręcznych (skrobanie, szczotkowanie, szlifowanie), a następnie odtłuścić i spłukać wodą. Jednak najefektywniejszą metodą jest zmycie podłoża za pomocą myjki ciśnieniowej z rotacyjną dyszą pod ciśnieniem min. 300 bar. Użycie tego sposobu umożliwia usunięcie luźnej rdzy oraz luźnych powłok malarskich. Pozostawia podłoże czyste, stabilne, gotowe do malowania.

Pokazujemy tę technikę na odnawianym metalowym dachu, elewacji z blachy oraz dźwigu, aby wykazać jej skuteczność. Przed aplikacją farby podłoże musi dobrze wyschnąć.




Czy można aplikować farbę Elastometal za pomocą pędzla/wałka?

Jak najbardziej tak, jednak ze względu na swoją wysoką gęstość, Elastometal przy aplikacji pędzlem/wałkiem pozostawia trochę nierówną powierzchnię (ślady zaciągnięć pędzla). Efekt ten jest niewidoczny z kilku metrów. Jeżeli wymagane jest uzyskanie gładkiej powłoki, rekomendujemy nakładać Elastometal za pomocą napędu hydrodynamicznego lub wymiennie użyć farby Monoguard.

Rynna pomalowana farbą Elastometal

Farba antykorozyjna Elastometal aplikowana za pomocą pędzla.



Jakim napędem hydrodynamicznym można nakładać farbę Elastometal?

Przy aplikacji farby Elastometal sprawdzają się:

  • Graco St-max II 595 PC PRO nr 17C381 przy aplikacji 1 pistoletem,
  • Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD przy aplikacji 2 pistoletami.

Parametry techniczne Graco St-max 595 PC PRO nr 17C381:

  • możliwość pracy tylko z 1 pistoletem,
  • max. ciśnienie pacy: 227 bar,
  • przepływ materiału w l/min: 2,6,
  • maksymalny rozmiar dyszy: 0,027",
  • silnik bezszczotkowy,
  • masa: 33 kg.

Parametry techniczne Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD:

  • możliwość pracy z 2 pistoletami,
  • max. ciśnienie pacy: 230 bar,
  • przepływ materiału w l/min: 3,6,
  • maksymalny rozmiar dyszy przy 1 pistolecie: 0,033"; na 2 pistolety: 0,021",
  • silnik bezszczotkowy,
  • masa: 45 kg.


Jakiej dyszy używać do aplikacji farby Elastometal?

Przy aplikacji farby Elastometal sprawdzają się:

  • Graco St-max II 595 PC PRO nr 17C381 przy aplikacji 1 pistoletem,
  • Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD przy aplikacji 2 pistoletami.

Parametry techniczne Graco St-max 595 PC PRO nr 17C381:

  • możliwość pracy tylko z 1 pistoletem,
  • max. ciśnienie pacy: 227 bar,
  • przepływ materiału w l/min: 2,6,
  • maksymalny rozmiar dyszy: 0,027",
  • silnik bezszczotkowy,
  • masa: 33 kg.

Parametry techniczne Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD:

  • możliwość pracy z 2 pistoletami,
  • max. ciśnienie pacy: 230 bar,
  • przepływ materiału w l/min: 3,6,
  • maksymalny rozmiar dyszy przy 1 pistolecie: 0,033"; na 2 pistolety: 0,021",
  • silnik bezszczotkowy,
  • masa: 45 kg.

Jakiej dyszy używać do aplikacji farby Elastometal?

Do aplikacji farby Elastometal zalecamy:

  • dysza 17 dla wykonawców znających produkt,
  • dysza 15 dla wykonawców zaczynających pracować na produkcie.

Dla osób nie znających produktu zalecamy mniejszą dyszę, aby przy pierwszych pracach nie mieć dużych strat materiału.



Dlaczego na puszce napisane jest, że farby jest tylko 0,99 kg, 0,97 kg lub 0,93 kg?

Na łączną wagę farby składa się waga bazy i waga pigmentu.

  • Waga bazy dla opakowania 1 kg to odpowiednio: baza A 0,99 kg, baza B 0,97 kg, baza C 0,93 kg.
  • Waga pigmentu dla opakowania 1 kg:
    • w przypadku kolorów jasnych (baza A i B) dodawane jest ok. 1 - 5% pigmentu,
    • w przypadku kolorów ciemnych (baza C) dodawane jest ok. 5 - 10% pigmentu.

Łączna waga jest zależna od koloru, jednak jest bardzo zbliżona do 1 kg.

Dokładną wagę opakowania 1 kg w zależności od koloru prezentujemy w tabeli zamieszczonej obok/poniżej.

Waga opakowań 5 kg i 25 kg różni się analogicznie.

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.



Czym jest suchy upadek nadmiernego rozprysku materiału i jak wykonać test suchego opadania?

Przy aplikacji napędem hydrodynamicznym, pracy na wysokich konstrukcjach, przy dobrych warunkach schnięcia nadmierny rozprysk farby Elastometal zmienia się w suchy pył, zanim dotknie ziemi. Pomaga to ograniczyć ryzyko pomalowania okolicznych obiektów oraz ułatwia sprzątanie po zakończeniu pracy.
Uwaga: Suchy rozprysk można wytrzeć lub zmyć z większości powierzchni. Efekt „suchego opadania” zależy od wysokości wykonywanej pracy i ustawień napędu hydrodynamicznego. Negatywny wpływ na efekt suchego opadania mają: niska temperatura oraz wysoka wilgotność.

Przy pracach w których występuje ryzyko ubrudzenia farbą obiektów znajdujących się poniżej malowanej konstrukcji, zalecamy wykonanie testu suchego opadania - należy rozpylać farbę od 3 do 5 m w kierunku pojemnika na farbę. Materiał powinien dać się z łatwością wytrzeć.

Uwaga: W niektórych sytuacjach wystawienie pyłu (odprysku) na działanie ciepła może spowodować jego utwardzenie na powierzchni. W przypadku gorących powierzchni zawsze należy usunąć pył przed utwardzeniem. Należy pamiętać, że temperatura powierzchni może być wyższa niż temperatura otaczającego powietrza.



Charakterystyka profesjonalnej farby renowacyjnej do mostów, słupów Elastometal:

System Elastometal
Czas schnięcia:  
- do dotyku: 3 h
- do ponownego malowania: po 6 h
Odporność na temperaturę: 80oC (chwilowo 90oC)
Zawartość LZO/VOC: max 8 g/l
Zużycie teoretyczne: 250 - 400 g/m2 na warstwę w zależności od metody aplikacji
(400 g/m2 przy warstwie o grubości 180 µm)
Połysk: satynowy
Zakup: skontaktuj się
kup online

* 10-letnia rękojmia na zabezpieczenie antykorozyjne wydawana jest przez producenta farby firmę RD-Coatings i firmę wykonującą prace malarskie. Celem uzyskania rękojmi prace muszą podlegać kontroli przez firmę RD-Coatings. Prace muszą zostać wykonane przez zatwierdzonego wykonawcę zgodnie z procedurami dotyczącymi 10-letniej rękojmi RD-Coatings.

Szybki kontakt:


Dostawa:

  • Paczkomaty
    • 12,50 zł - płatność przelewem
    • 17,50 zł - za pobraniem
  • Kurier na terenie Polski
    • od 15 zł - płatność przelewem
    • od 20 zł - za pobraniem
  • Kurier na terenie Europy
    • od 119 zł - płatność przelewem

Dostawa kurierem InPost Dostawa kurierem UPS


Oddziały: